Der er ingen tvivl om, at efterspørgslen efter en virksomheds produkter kan øges gennem annoncering. Hvis ikke potentielle kunder er opmærksomme på virksomhedens produkter, køber de dem heller ikke. Det vigtigste, men også det sværeste ved annoncering er at bruge sine annoncekroner sådan, at man præcis rammer de kunder, der kunne være interesseret i at købe virksomhedens produkter.
|
Vinoversigten.dk henvender sig til vininteresserede mennesker, og derfor forventer vi at bannerannoncering hos os, er specielt attraktivt for vinhandlere, vinimportører, supermarkeder og lignende. Hertil kommer at flere videnskabelige artikler har peget på, at reklame er specielt vigtigt i brancher, hvor der er relativt mange forhandlere af en næsten identisk vare (hvilket der må siges at være i vinbranchen). Årsagen er, at desto flere substituerende produkter der er på et marked, desto mere vigtigt er det at adskille sig fra konkurrenterne, ved at gøre kunder opmærksom på ens produkt.
|
En yderligere grund til at reklamere for vin er, at denne vare er hvad økonomer kalder et erfaringsgode. Det betyder, at vinens kvalitet ikke kan læses på etiketten, men først kan observeres efter man har købt og smagt den første flaske. Hvis man sælger et kvalitetsprodukt, er det væsentligste derfor at få forbrugere til at købe blot én gang. Derefter ved de, om de kan lide produktet, og dermed om de vil købe det igen. Ofte er det også sådan, at forbrugere, som har god erfaring med et bestemt produkt fordi de har observeret dets gode kvalitet, ikke umiddelbart vil forsøge sig med et rivaliserende produkt, medmindre det enten er meget billigere eller de overtales til det gennem reklame.
|
Som tidligere nævnt består Vinoversigten.dk's medlemmer af ivrige vinentusiaster, der bruger meget tid på deres hobby. Det betyder naturligvis også at de bruger relativt flere penge pr. flaske vin end gennemsnitsdanskeren. Ifølge Coop Danmark bruger danskerne i gennemsnit 34 kr. på en flaske vin, mens vores medlemmer i gennemsnit bruger ca. 78,10 kr. pr. flaske.
|
Bannerannoncering er en af de billigste måder at gøre potentielle kunder opmærksomme på et produkt på. En bannerannonce er forholdsvis let at fremstille, kan genbruges på flere side (fordi det er samme format) og man betaler kun for de personer der vitterlig ser den pågældende annonce. Hertil kommer at effekten af bannerannoncer er lettere at måle, end effekten af f.eks. avis- eller TV-annoncer. Ved at måle hvor mange der klikker på et banner er det således muligt at se hvor mange der øjeblikkeligt reagerer på annoncen.
|
En undersøgelse foretaget af OMD Denmark og ACNielsen.online, har påvist at 18,65% af de personer der har været udsat for et banner, kan huske det specifikke banner 24 timer senere. Dvs. at eksponeringen bestemt ikke er spildt, selvom ingen skulle klikke på banneret. Undersøgelsen konkluderer endvidere at:
|
"Med udgangspunkt i denne undersøgelse er der grundlag for, at virksomheder i højere grad overvejer at benytte bannerreklamer end hidtil. Selv om en virksomheds produkt kun kan købes i fysiske butikker, kan det sagtens være fordelagtigt at være synlig overfor den del af målgruppen, der bruger meget tid på internet."[kilde: http://www.omd.dk/netreklame/Bannerundersoegelse_2000.pdf, s. 40]
|
På Vinoversigten.dk har vi valgt at have bannerannoncer i toppen og i bunden af hver side. Hver gang en side vises, udvælges to bannere tilfældigt blandt vores annoncører. Det betyder at alle annoncørers bannere har samme sandsynlighed for at blive vist på siden.
|
For at kunne annoncere på Vinoversigten.dk skal et banner overholde vores tekniske specifikationer, men vi hjælper gerne med fremstilling af bannere til 995 kr.ex. moms pr. stk. Annoncering købes for minimum 30 dage ad gangen og afregnes ultimo hver periode. Hver gang et banner vises på siden koster det 0,04 kr. og hertil lægges et fast beløb på kr. 100 pr. 30 dages periode. Alle priser er eksklusiv moms.
|
Sammenligner man vores pris pr. annonce, med prisen for en tilsvarende i andre internet medier, er det tydeligt at man hos os får meget for pengene:
|
|
For at en annoncør kan følge med i, hvor mange gange et banner vises, har vi oprettet et annoncør system. Dér kan bannerets eksponeringer følges dag for dag, og derfor kan annoncøren hele tiden holde nøjagtigt øje med hvor mange eksponeringer han har haft med sit banner. Annoncøren kan således også følge med i, hvor meget vedkommendes engagement hos os har kostet dag for dag. Det fremgår også hvor mange gange der er blevet klikket på banneret, så man kan se hvor mange besøg annonceringen har medført.
|
Skulle du være interesseret i at annoncere på Vinoversigten.dk eller høre nærmere om mulighederne, kan du kontakte os på
info@vinoversigten.dk eller via brev til:
|
Vinoversigten.dk Esben Snares Gade 22, 4. tv. 1725 København V
|
Læs også Vinoversigtens Salgs- og leveringsbetingelser |